سوالات متداول
مراحل دانلود اپلیکیشن و استفاده از خدمات چگونه است؟
جهت آموزش دانلود و بهره برداری از خدمات اپلیکیشن میتوانید با مراجعه به سایت https://mysamin.ir/welcome اقدام به دانلود راهنمای اپلیکیشن نمایید
لیست فروشگاه های طرف قرارداد اعتباری و اقساطی را چگونه میتوانم مشاهده نمایم؟
در صفحه اصلی اپلیکیشن می توانید تمامی دسته بندی ها رو مشاهده و کلیه فروشگاه های طرف قرارداد اعتباری و اقساطی را مشاهده نمایید.همچنین در پایین اپلیکیشن از قسمت فروشگاه ها می توانید از تمامی آفر ها و تخفیفات فروشگاه ها با خبر شوید.
لیست فروشگاه های طرف قرارداد بن ریالی را چگونه میتوانم مشاهده نمایم؟
از قسمت بن ریالی اپلیکیشن و با انتخاب گزینه فروشگاه ها می توانید کلیه فروشگاه های طرف قرارداد بن ریالی را مشاهده نمایید.
چگونه میتوانم با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنم؟
تلفن ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۰۰ داخلی ۱ آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی است.
در صورتیکه شماره موبایل خود را تغییر داده باشم، چگونه میتوانم مجدداً از خدمات اپلیکیشن استفاده کنم؟
کافیست شماره موبایل جدید خود را به واحد رفاهی سازمان خود اعلام نموده تا ایشان به تیم پشتیبانی اپلیکیشن اعلام نمایند و پس از تغییر توسط تیم پشتیبانی ، می توانید با شماره تلفن جدید خود ، مجدد وارد اپلیکیشن شوید
چگونه میتوان نسبت به افزایش اعتبار ماهانه اقدام کرد؟
اعتبار فعلی شما توسط واحد مالی سازمان محاسبه و به تیم پشتیبانی اعلام شده است.
در صورت نیاز به اعتبار بیشتر میتوانید درخواست خود را به واحد مالی سازمان خود اعلام نموده و در صورت موافقت و طی نمودن مراحل فوق در اپلیکیشن قابل مشاهده می باشد
چگونه میتوان اعتبار ماهانه و سقف بازپرداخت اقساط خود رامشاهده نمود؟
در صفحه اصلی اپلیکیشن ، مانده اعتبار ماهیانه مشخص شده و با انتخاب گزینه موجودی،امکان مشاهده اعتبار ماهانه (توان پرداخت اقساط در هر دوره حقوقی توسط شما)و سقف تعداد اقساط(سقف مدت زمان بازپرداخت اقساط توسط شما) میسر می باشد که ضرب هر ۲در هم،سقف توان خرید شما را تشکیل می دهد.
چگونه میتوان گزارش اقساط سررسید شده و سررسید نشده و همچنین وضعیت پرداختی خود را مشاهده نمایم؟
با مراجعه به قسمت اعتباری اپلیکیشن و انتخاب گزینه وضعیت اقساط ، امکان مشاهده اقساط تسویه شده و تسویه نشده وجود دارد.
ضمناًامکان مشاهده گزارش اقساط خاتمه یافته نیز در همان قسمت وجود دارد.
در هنگام راه اندازی اپلیکیشن با خطای "شماره ای که با آن وارد شده اید با شماره ثبت شده برای شما همخوانی ندارد" مواجه شده ام؟
ابتدا از صحت ثبت شماره موبایل و کدملی خود در اپلیکیشن اطمینان حاصل نموده و در صورت تکرار خطا می بایست نسبت به اعلام شماره موبایل صحیح خود به نماینده رفاهی سازمان اقدام و پس از اعلام نماینده رفاهی به پشتیبانی،مجدداً اقدام به راه اندازی اپلیکیشن اقدام نمایید
سقف اعتبار ماهانه و سقف تعداد اقساط چیست؟
سقف اعتبار ماهانه برابراست با توان پرداخت قسط در ماه توسط مشتری که توسط سازمان شما اعلام می گردد
و سقف تعداد اقساط برابر است با مدت زمانی که مشتری توان بازپرداخت اقساط را دارد که معمولا بین ۱۲ و ۲۴ ماهه می باشد
که هر دو عامل توسط سازمان مشخص شده است
لازم بذکر است ضرب هر دو عامل در هم سقف توان خرید را تشکیل می دهد
چرا با آن که قسط از حقوق من کسر شده اما در قسمت وضعیت اقساط اپلیکیشن ثبت نشده است؟
پس از کسر از حقوق پرسنل سازمان می بایست کسورات را برای پشتیبانی اپلیکیشن واریز نماید و سپس همکاران پشتیبانی اقدام به ثبت تسویه کسورات در سیستم می نمایند
و تا زمانی که سازمان اقدام به واریز کسورات ننماید،سیستم وضعیت اقساط پرداختی را بروز نمایش نمی دهد.
قبلاً اقدام به خرید اقساطی نموده ام و اعتبار خرید صفر شده است ، چه زمان امکان خرید مجدد برای بنده میسر است؟
پس از پرداخت آخرین قسط از خرید شما و پرداخت آن توسط سازمان به واحد پشتیبانی اپلیکیشن و در صورت برقرار بودن قرارداد سازمان با پشتیبانی اپلیکیشن ، مجدد امکان خرید برای شما میسر می گردد.
قبلاً اقدام به خرید اعتباری نموده ام و اعتبار خرید صفرشده است ، چه زمان امکان خرید مجدد برای بنده میسر است؟
بصورت خودکار ، روز هشتم ماه بعد از خرید اعتبار شما به حساب شما بازگردانده می شود و مجدد امکان خرید برای شما میسر می باشد.
تفاوت خرید اعتباری و اقساط چیست؟
خرید اعتباری همان خرید یک قسطه است که در این روش مبلغ کل خرید بصورت یکجا از حقوق ماه بعد شما کسر می گردد و به فروشنده پرداخت می گردد.
در روش اقساطی مبلغ قسط اول(همانند روش اعتباری) از حقوق ماه بعد شما کسر شده و الباقی اقساط نیز به همین شکل و بصورت متوالی(با فواصل یکماهه ) از حقوق ماه های بعد از آن کسر می گردد.
مثال:
تاریخ خرید : ۱ الی ۳۱ فروردین
تعداد اقساط انتخابی : ۳
مبلغ خرید : ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
تاریخ کسر قسط اول از حقوق مشتری: ۳۱ ادیبهشت به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
تاریخ کسر قسط دوم از حقوق مشتری: ۳۱ خرداد به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
تاریخ کسر قسط سوم از حقوق مشتری: ۳۱ تیر به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
سود خرید اقساطی چند است؟
در اپلیکشن ثمین بیش از ۶۰ درصد فروشگاه ها بسته به صنف و گروه کالا بدون سود می باشند و معمولا نرخ سود در کالاهای دیجیتال ، طلا و برخی لوازم خانگی وجود دارد که با توجه به نرخ تورم در حال تغییر می باشد در حال حاضر سود این دسته بندی ها از ۱ درصد تا حداکثر ۳ درصد ماهیانه محاسبه می شود که توسط فروشگاه هنگام خرید به مشتری اعلام و به قیمت اولیه اضافه می گردد و ثمین سهمی از آن ندارد .
چگونه می توان از دیجی کالا خرید کرد؟
جهت خرید از دیجی کالا می توانید با استفاده از درخواست کارت هدیه دیجی کالا در اپلیکیشن ثمین به صورت اقساط ۱۲ ماهه تا سقف یکصد میلیون تومان و بسته به اعتبار تعیین شده توسط سازمان تسهیلات دریافت نمائید و به صورت آنی کارت هدیه دیجیتال دریافت نمائید و از دیجی کالا خرید کنید. همچنین امکان خرید کارت هدیه به صورت اعتباری (یک ماهه ) نیز فراهم شده است. کارت هدیه دیجی کالا با همان شماره موبایلی که در سامانه ثمین ثبت شده است در پروفایل دیجی کالای شما قابل مشاهد می باشد جهت مشاهده فیلم آموزشی نیز می توانید از سایت Mysamin.ir مشاهده نمائید.
موبایل از کجا قسطی بخریم؟
جهت خرید کلیه کالاهای دیجیتال می توانید از منوی اصلی اپلیکیشن وارد دسته بندی کالای دیجیتال شوید و کلیه فروشگاه های عرضه کننده موبایل و کالای دیجیتال را مشاهده و به صورت حضوری و یا اینترنتی خرید نمایئد.
خرید اینترنتی به چه صورت است؟
جهت خرید اینترنتی ابتدا می بایست از منوی فروشگاه ها ، فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد ثمین را انتخاب و در هنگام نهایی نمودن خرید با انتخاب درگاه پرداخت ثمین و وارد نمودن شماره کارت ثمین ، تاریخ انقضا،CVV2 و رمز پویا که پیامک می گردد خرید خود را نهایی کنید جهت مشاهده فیلم آموزشی نیز می توانید از سایت Mysamin.ir مشاهده نمائید.
آیا کارت فیزیکی هم وجود دارد؟
اپلیکیشن ثمین یک سامانه مبتنی بر موبایل می باشد و هیچگونه کارت فیزیکی توزیع نمی گردد و خرید ها از طریق اسکن QR کد با استفاده از اپلیکیشن انجام می شود.
جهت خرید از فروشگاه های سوپر مارکتی و زنجیره ای چه اقدامی باید انجام بدیم؟
فروشگاه های زنجیره ای همانند افق کورورش ، رفاه ، جانبو طرف قرارداد با کیف پول تارا می باشد و شما می توانید از منوی کیف پول ها با شارژ کیف پول تارا از محل اعتبار تخصیصی نسبت به خرید از این فروشگاه ها با استفاده از کیف پول تارا و با زدن دکمه تولید بار کد خرید کنید این خرید بدون سود بوده و هزینه آن مطابق با اعتبار تخصیصی از حقوق ماه بعد شما کسر خواهد شد
کیف پول در اپلیکیشن ثمین یعنی چه؟
اپلیکیشن ثمین به عنوان یک سکوی ارائه دهنده خدمات اعتباری و اقساطی توانسته با مجموعه های محبوب اعتباری و اقساطی کشور همکاری نماید از جمله کیف پول تارا ، کیف پول تاپ و کیف پول ونسی و کارت هدیه دیجی کالا ، شما می توانید به راحتی تا سقف اعتبار موجود خود مبلغ مورد نظر را با استفاده از گزینه شارژ کیف پول به کیف پول مد نظر انتقال داده و از فروشگاه های طرف قرارداد آنها خرید نمائید و مبلغ آن را بدون سود از حقوق ماه آینده کسر می گردد.
کیف پول را شارژ کرده ام و خریدی نکرده ام ولی با این حال از حقوقم کم شده است علت چیست ؟
شارژ کیف پول تارا و کیف پول تاپ به منزله انتقال اعتبار از ثمین به آن کیف پول ها می باشد و بدیهی است با این انتقال مجموعه ثمین به کیف پول ها بدهکار می شود و باید مبلغ مورد نظر به آنها در ماه بعد پرداخت گردد چه مشتری خرید نماید چه خریدی انجام نشود با انتقال اعتبار به کیف پول از ماه بعد از حقوق فرد کسر می گردد و این مبلغ در کیف پول فرد باقی می ماند و در هر زمان قابلیت مصرف را دارد.
آیا خرید ها قابل مرجوعی می باشد و تراکنش قابل لغو می باشد؟
طبق قانون تجارت الکترونیک اگر کالا دارای مشکل باشد تراکنش اقساطی آن تا ۶ روز قابل لغو می باشد مشروط به اینکه فرد درخواست لغوی را به فروشگاه بدهد و فروشگاه طرف قرارداد به ثمین اعلام نماید تا تراکنش لغو گردد بدیهی است اگر کالا توسط مشتری باز شده باشد و هیچ مشکلی هم نباشد امکان لغو وجود ندارد.
اگر در خرید به مشکل برخوردم چه اقدامی انجام بدم؟
شماره تماس پشتیبانی ثمین ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۰۰ می باشد می توانید با داخلی ۱ تماس بگیرید و شکایت و مشکل خود را ثبت نمائید تا همکاران ما در اسرع وقت پیگیری و نتیجه را به شما اطلاع بدهند.
خرید حضوری بدون کارت فیزیکی چگونه است؟
با توجه به اینکه مشتریان دارای اپلیکیشن ثمین می باشند جهت خرید باید دکمه خرید آبی رانگ در وسط اپلیکیشن را بزنند و با توجه به نوع خرید اعتباری یا اقساطی دوربین گوشی باز شده و QR کد در اختیار فروشگاه را اسکن نموده و با درج مبلغ و تعداد اقساط و ثبت رمز دوم خرید را نهایی نمایئد.
بلیط هواپیما و قطار و هتل از کجا قسطی بخرم ؟
جهت خرید اقساطی سرویس های گردشگری و هتل و تور و بلیط های قطار و هواپیما از منوی فروشگاه ها و قسمت گردشگری می توانید فروشگاه های حضوری و یا آنلاین طرف قرارداد را مشاهده و نسبت به مراجعه و یا تماس با آنها اقدام نمایئد به صورت اقساطی پرداخت نمائید.
آیا می توان فروشگاه های نیز به ثمین معرفی کرد؟
جهت معرفی فروشگاه های مد نظر لطفا با شماره ۰۲۱۷۱۴۰۰۹۰۰ تماس حاصل فرمائید و با شماره گیری داخلی قرارداد با فروشگاه ها ، فروشگاه مورد نظر را معرفی نمائید تا تیم فروش در اسرع وقت نسبت به مذاکره و انعقاد قرارداد اقدام نماید.
طلا از کجا قسطی بخرم؟
جهت خرید اقساطی طلا از منوی فروشگاه ها گزینه طلا و جواهر آلات ر اانتخاب و فروشگاه های طرف قرارداد طلا را مشاهده نمائید ضمنا از طریق درخواست کارت هدیه دیجی کالا نیز می توانید علاوه بر خرید طلا فیزیکی طلای دیجیتال نیز خرید کنید و هر زمان که نیاز داشتید آن را از طریق پلتفرم دیجی کالا به فروش برسانید
برای خرید اینترنتی از درگاه پرداخت ثمین ، از من شماره کارت میخواد ، کارت فیزیکی من ندارم چی کار کنم ؟
در اپلیکیشن ثمین شما دارای یک کارت هوشمند مجازی می باشد و با زدن دکمه اطلاعات کارت ، شماره کارت ، تاریخ انقضا (EXP) و CVV2 قابل مشاهده می باشد و می بایست در درگاه این اطلاعات درج شود.
اقساط رو چه جوری پرداخت کنم ؟
اپلیکیشن ثمین با سازمان شما قرارداد منعقد نموده است و کلیه خرید ها به صورت کسر از حقوق انجام میشود به نحوی که هر ماه که خریدقسطی نمائید قسط اول آن از ماه بعد از به صورت کسر از حقوق از فیش حقوقی شما کسر و الباقی اقساط به صورت منظم و ماهیانه از فیش حقوقی کسر می شود و نیاز به پرداخت اقساط توس کاربر نیست
در ورود به اپلیکشن مشکل دارم و خطا می دهد؟
اگر در ورود به اپلیکیشن مشکل دارید ابتدا از صحیح بودن شماره موبایل و کد ملی خود مطمئن شوید وسپس با استعلام از بخش رفاه سازمان خود اطمینان حاصل نمائید که شماره موبایل شما به درستی به ثمین اعلام شده باشد در صورت تغییر شماره موبایل نماینده سازمان می بایست با نماینده ثمین ارتباط برقرار نماید و نسبت به تغییر شماره تلفن همراه کاربر اقدام نماید
در اپلیکشن امکان خرید ۱۲۰ میلیون برای مشتری در نظر گرفته شده ولی با خرید ۶۰ میلیون اعتبار صفر شده است علت چیست؟
دقت نمایئد اعتبار شما ماهیانه است اگر اعتبار ماهیانه شما مثلا ۵ میلیون تومان است و سقف خرید اقساطی شما ۲۴ ماهه است با خرید از فروشگاه های ۲۴ قسطه امکان خرید ۱۲۰ میلیون وجود دارد اگر شما از فروشگاهی که کالا را ۱۲ ماهه قسطی می دهد خرید نمائید سقف خرید شما میشود ۶۰ میلیون یعنی ۱۲ تا قسط ۵ میلیونی و اعتبار شما صفر می گردد . اگر فروشگاهی سه قسطه کالا ارائه دهد و شما کل اعتبار را از آن فروشگاه خرید نمائید مثلا ۱۵ میلیون سه قسطه ماهی ۵ میلیون تومان اعتبار شما تا سه ماه صفر است و پس از بازپرداخت اقساط ماهیانه ۵ میلیون تومان بعد از سه ماه مجدد اعتبار ماهیانه ۵ میلیون تومان بر می گردد
آیا برای خرید اقساطی با ثمین نیاز به چک و ضمانت هست؟
اپلیکیشن ثمین یک اپلیکیشن موبایلی است و به صورت سازمانی قابل اسفاده می شود و پرداخت اقساط به وصرت کسر از حقوق می باشد و در خرید اقساطی نیاز به چک و سفته و نامه کسر از حقوق نیست و کاربر به راحتی با استفاده از اپلیکیشن امکان خرید از فروشگاه ها را دارد.
کالای انتخابی از سقف اعتبار من بالاتر است الباقی مبلغ را چگونه پرداخت کنم ؟
در صورتی که مبلغ درخواستی کالا از سقف اعتبار بالاتر باشد می بایست با هماهنگی با فروشگاه مد نظر مبلغ مازاد را نقدی پرداخت کرد و الباقی را با ایجاد کالایی با مبلغ مانده با ثمین پرداخت نمود.
کالاهای بدون سود رو از کجا تهیه کنم ؟
خیلی از فروشگاه های طرف قرارداد بدون سود می باشد جهت مشاهده لیست فروشگاه های بدون سود می بایست از لینک زیر اقدام نمائید
https://mysamin.ir/no-profit
از کجا بفهمیم از هر فروشگاه چند قسطه میشه خرید کرد؟
با مشاهده دسته بندی فروشگاه ها و انتخاب هر فروشگاه جزئیات آن قابل مشاهده می باشد شامل آدرس ، تلفن ، حداقل و حداکثر سود اقساط ، تخفیفات مازاد ثمین و …